Context


Je werkt bij een commercieel bedrijf. Jullie bedrijf staat vooraan bij het ontwikkelen van nieuwe manieren om met de klant in contact te komen. Jullie zoeken naar positieve wegen die leiden naar een goed klantencontact en een betere klantenbinding. Het uiteindelijke doel is dat je inspanningen een positief effect op de omzet en op de winst hebben.

Je hebt contact met een klant. Deze klant legt zijn vraag aan je voor. Je luistert goed naar zijn wensen en verwachtingen. Vervolgens ga je in een groep aan de slag. Met je groep maak je een aantal marketingtools. Je maakt in ieder geval een video en een twitterbericht. Je maakt nog 3 andere marketingtools. Welke drie andere tools dit zijn, mag je zelf bedenken.

Je producten laten zien dat je creatief met taal kunt zijn. Er zitten taalgrapjes, dichtvormen of alliteraties in jullie marketingtools. Deze taalspelletjes versterken je marketingtool.

Met je groep maak je een plan van aanpak. Je verdeelt de taken. Wel houden jullie regelmatig contact. Zo kun je het werk van je groepsgenoten van feedback voorzien. Ook kun je dan met elkaar afstemmen of jullie nog steeds op één lijn zitten.

Aan het einde van de periode worden alle vijf de marketingtools aan de klant gepresenteerd. Je kunt hierbij aangeven hoe je voorlopige score op social media is (aantal hits, aantal likes). Je presentatie ziet er aantrekkelijk uit. Het is echt een ‘visitekaartje’ voor de opleiding.

De klant neemt kennis van jullie ideeën. Hierbij ontvang je feedback over de kwaliteit van je marketingtools. Ook geeft de klant aan of jullie ideeën goed aansluiten bij zijn wensen en verwachtingen. Kortom, de klant geeft aan of je goed naar hem hebt geluisterd.

Aan het begin van dit keuzeblok formuleer je voor jezelf een SMART leerdoel. Zo kun je heel gericht aan je persoonlijke leerdoel werken. Aan het einde evalueer je je persoonlijke leerdoel. Ook kijk je hoe je binnen de groep hebt gefunctioneerd. Deze evaluaties voeg je toe aan je portfolio.

Op deze manier heb je voor jezelf inzicht in wat je van dit project hebt geleerd. Niet alleen het product is belangrijk. Ook het proces speelt een grote rol.

Leave a Reply