Week | Doelen | Uitwerking | Producten die aan het eind van de les af moeten zijn |
1
4-2 |
INITIATIEFASEDe student weet
-de inhoud van het project. -de doelen van het project. De student kan een luisterspel succesvol uitvoeren. De student stelt persoonlijke leerdoelen op. |
-Verwachtingen studenten inventariseren.-Uitleg project, plan van aanpak.
-Doelen project bespreken. -Luisterspel ‘ongeluk’. -Persoonlijke leerdoelen SMART opstellen. -Taalspel: haiku. -Creativiteitsoefening, radiospot maken met een ‘vreemde’ link. |
-Persoonlijke leerdoelen.-Haiku.
-Creativiteitsoefening. |
2
11-2 |
VOORBEREIDINGSFASEDe student kan een luisteroefening succesvol uitvoeren.
De student luistert naar een briefing. De student kan kernpunten uit een briefing destilleren. |
-Luisteroefening BNR.-Uitleg briefing.
-Briefing door Carolijn Goes en Marnix Kraaijmes. -Uitleg debriefing. -Debriefing ontwikkelen, verslag + presentatie (pitch). -Taalspel: Loesje. – Stereotypering van de doelgroep. |
-Luisteroefening BNR.-Debriefing: verslag + presentatie.
-Loesje. -Stereotypering doelgroep.
|
3
18-2 |
VOORBEREIDINGSFASEDe student kan de debriefing presenteren.
De student kan op verschillende manieren brainstormen. De student kan een moodboard, mindmap / infographic maken. De student schrijft een gedicht. |
-Presentaties (pitch) debriefing.-Uitleg brainstormen.
-Leerdoel: verschil tussen moodboard, mindmap en infographic kunnen verwoorden. -Uitleg moodboard (look and feel), mindmap en infographic (producten). -Moodboard + mindmap/infographic maken. -Gedicht schrijven. |
-Moodboard.-Mindmap of infographic.
-Gedicht. |
4
3-3 |
UITVOERINGSFASEDe student kan een plan van aanpak opstellen.
De student krijgt een ‘go’ voor zijn plan van aanpak. De student kan vijf producten uitwerken. |
-Uitleg plan van aanpak.-Zelf een plan van aanpak maken.
-Vraag / probleemstelling formuleren. -Go-no go gesprek met docent voeren. -Plan van aanpak presenteren met daarin vijf marketingproducten, namelijk een twittertekst (verplicht), geschreven tekst, interview, DM-product met AIDA, blog, forum, vlog, youtube, video (verplicht). -Limerick -Product tot nu toe presenteren. |
-Plan van aanpak.-Feedback op het plan van aanpak.
-Limerick. |
5
10-3 |
UITVOERINGSFASEDe student kan een video met marketingboodschap maken. | -Uitleg video maken.-Script schrijven.
-Oefenen. -Opnames maken. -Monteren. -Passende muziek erbij. -Bedrijfsbezoek voorbereiden: Welke informatie heb je nodig, welke vragen wil je stellen. -Rijm met alliteratie. -Product tot nu toe presenteren. |
-Script.-Video.
-Eventueel: projectdocumenten aanpassen. -Vragen voor bedrijfsbezoek. -Rijm met alliteratie. |
6
17-3 |
UITVOERINGSFASEDe studenten bezoeken een bedrijf.
De studenten krijgen antwoord op hun vragen. |
-Bedrijfsbezoek bij Daimler in Utrecht.-Vragen stellen. | -Verslag bedrijfsbezoek.-Antwoorden op je vragen.
-Eventueel: projectdocumenten aanpassen. |
7
24-3 |
UITVOERINGSFASEDe student kan een twitterbericht met marketingdoelstelling maken.
De studenten kan een geschreven tekst met marketingdoelstelling maken. De student kan een interview houden en uitwerken. De student kan een DM-product schrijven. De student kan een review schrijven. |
-Oefening DM (AIDA).-Uitwerken twitterbericht, geschreven tekst, interview, DM (AIDA).
-Review schrijven voor andere groep, met pluspunten en verbetervoorstellen. -Acrostichon. -Product tot nu toe presenteren. |
-Twitterbericht (verplicht).-Video (verplicht).
-Blog. -Vlog. -Forum. -Youtube. -Geschreven tekst. -Interview. -DM (AIDA). -Review. -Eventueel projectdocumenten aanpassen. -Acrostichon. |
8
31-3 |
UITVOERINGSFASE | -Vijf marketingproducten presenteren.-Feedback ontvangen van Carolijn Goes en Marnix Kraaijmes van Daimler.
-Producten verbeteren n.a.v. feedback -Evalueren persoonlijke leerdoelen -Evalueren project -Sneeuwbal |
-Sneeuwbal |
9
7-4 |
AFRONDENDE FASE | -Presentatie van je project. | |
10
14-4 |
Portfolio inleveren |

